NODARBĪBU GRAFIKS

Lūdzam sekot līdzi izmaiņām grafikā.

nodarbību veidi

  • Hatha joga ir visu jogas novirzienu pamats. Tā ir sena, Indijā radusies sistēma, ka sastāv no āsanām jeb jogas pozām un prānajāmām jeb elpošanas vingrinājumiem. Hatha jogas galvenais mērķis ir savienot ķermeni un prātu vienotā, harmoniskā veselumā. Tas tiek panākts, prakses laikā jogas āsanas apvienojot ar elpošanas vingrinājumiem.
    Liela daļa āsanu prakses laikā stiprina mugurkaulu – mūsu ķermeņa galveno balstu, enerģijas centru un kanālu, no kura veselības ir atkarīga visa pārējā ķermeņa veselība. Mugurkauls ir savienots ar ķermeņa nerviem, kas savukārt ir savienoti ar iekšējo orgānu sistēmām un smadzenēm. Ja mugura ir stīva un saspringta, nervu impulsi ķermenī brīvi nepārvietojas, nenotiek pilnvērtīga enerģiju apmaiņa, kā rezultātā parādās ilgstošs nogurums, zūd dzīvesprieks un dzīvotspēks. Praktizējot regulāri Hatha joga palīdz šo stīvumu un saspringumu likvidēt uzlabojot vispārējo ķermeņa veselību.
    Pildot elpošanas vingrinājumus, pakāpeniski mācāmies izprast elpu un tās spēku, kārtīgi “pabarot” ķermeni ar skābekli ieelpojot un izelpot dziļāk, par ko ikdienas steigā nereti aizmirstam. Elpošanas vingrinājumi ķermenī balansē sievišķo un vīrišķo enerģiju, likvidē stresa sekas, māca kontrolēt savas emocijas un mazāk koncentrēties uz fizisko pasauli.
    Viens no visātrāk sajūtamajiem Hatha jogas ieguvumiem ir iekšējais miers pēc nodarbības. Prāts un ķermenis atslābst un nomierinās, zūd dienas laikā uzkrātā spriedze. Praktizējot Hatha jogu regulāri, fiziskais ķermenis kļūst lokanāks un spēcīgāks, prāts un ķermenis darbojas saskaņoti, vieglāk kļūst pārvaldīt negatīvās emocijas un stresu.

  • Ar ko B.K.S.Ajengāra tradīcija atšķiras no citām hatha jogas tradīcijām? Ajengāra ogas pasniedzēja Andra Elvika min: ar ļoti gudru un uzmanīgu praktizēšanas metodiku. Jogas laikā tiek izmantoti palīglīdzekļi, lai mācītu ķermeni. Lai ļautu ķermenim saglabāt savā atmiņā līdzsvara sajūtu, vienādi izstieptas abas ķermeņa puses, lai ļautu sajust telpu un iegūto mācību izmantotu, pildot asanas bez palīglīdzekļiem un paņemot līdzsvara sajūtu līdzi, ārpus nodarbību zāles un kultivējot to ikdienas gaitās. Jo, protams, galvenais iemesls, kādēļ sākam praktizēt jogu ir vēlme ikdienā justies labi.

  • “Jogas Evolūcija” vai VIKASA – tulkojumā no sanskrita nozīmē garīgo izaugsmi. Šī jogas metode sakņojas senajā HATHA jogas tradīcijā un praksē. VIKASA jogas filosofijas pamatā ir sevis pilnveidošana un attīstība. VIKASA metode ir balstīta uz individuālo garīgo attīstību. “Evolūcijas jogas” koncepcija ir vērsta uz domu, ka viss pasaulē attīstās nepārtraukti, un šo jogu var uzskatīt par līdzekli, lai to veicinātu. Šī metode ir vienota sistēma, kas balstās galvenokārt uz klasisko Hatha jogu, ko ietekmējusi Himalaju Vinyasa(s) un augstākā Taoisma prakse. Savienojot šos trīs ciltskokus, šī joga veido ļoti efektīvu un pilnīgu sistēmu, kas virzīta uz rezultātu un personīgo attīstību. Metode balstās uz universāliem jogas noteikumiem, kas dod praktizētājam pilnīgu brīvību no jebkuras konkrētas rutīnas un virza uz “intelligent freestyle” praksi.

    Veicinošā attīstība noved pie individualitātes dabīga progresa, kur unikalitāte tiek svinēta dabas vienotībā, kurā mēs visi esam daļa no tās. Viss pasaulē nepārtraukti attīstās, arī cilvēki. Kopā mēs varam atrast veidu, kā būt veseli un laimīgi
    Iedvesmojoties no jēdziena par personas integrāciju un attīstību, VIKASA dibinātājs, Kosta Miachin izstrādāja šo jogas metodi, lai atspoguļotu viņa dziļi noteikto pārliecību, ka joga var būt transformācijas instruments: līdzeklis, lai palīdzētu attīstīties fiziski, emocionāli, enerģētiski un garīgi. VIKASA – ceļojuma sākums vai tā turpinājums sevis izpētei, saikne ar savu dvēseli un garu.

  • Yin Yoga iekšējam mieram un līdzsvaram starp aktīvo un pasīvo ķermeņa un prāta stāvokli.

    Mēs dzīvojam ļoti aktīvā Yang pasaulē, kurā esam iemācījušies kā kontrolēt dzīves radītās situācijas izvēloties risinājumus un nosakot atbildības.
    Dzīvē nav tikai pareizi vai nepareizi, bet drīzāk līdzsvars, kas jāatrod situācijās un to kontekstā. Pieaugot nekontrolējamam stresam rodas nemiers, nogurums un izdegšana.
    Lai iemācītos, kad un kā to visu atlaist, ļaujot tam „iet“, atbrīvojoties no tā, pieņemot to, izmanto Yin jogas praksi.
    Naturālā harmonija starp Yin un Yang, ko senie Ķīnieši sauc par Tao atrodama starp darīšanu un būšanu, kontolēšanu un atļaušanu, aizvērtu un atvērtu, cīņu un atsacīšanos, vēlmēm un pieņemšanu.
    Kad starp šīm divām pasaulēm, aktivitātēm un raksturiem – Yin un Yang ir līdzsvars, rodas veselība un harmonija.
    Atbrīvojoties no iekšējās un ārējās perfekcijas, no prāta radītiem ierobežojumiem, nonākot klusumā – spējam pašdziedināties.
    Yin attieksmes apzināšanās būs mūsu rudens sezonas Yin jogas 1,5h nodarbību galvenais uzdevums.

  • Kundalini – tantra jogas prakse, kas māca apzināties un pārvaldīt savu ķermeni, enerģiju un prātu. Vitāla, dinamiska un aizraujoša jogas forma, kas sniedz ātru rezultātu un ir piemērota visiem cilvēkiem, visos vecumos, tāpēc tā ir jogas forma ar strauji augošu sekotāju pulku visā pasaulē.  Šajā nodarbībā dalībnieki varēs apgūt veselīgu elpošanu, harmoniskas kustības un enerģijas prakses, ko paņemt līdzi un praktizēt patstāvīgi, lai justos labi. Nozīmīga nodarbības daļa ir svētītā skaņa: klausīsimies un skandēsim mantras – spēka vārdus, atklājot savu dabisko balsi un patieso būtību.

    Aija Devi – sertificēta Kundalini jogas pasniedzēja, studējusi arī Jogu un tantru sievietēm un Indijas klasiskās dejas un mūziku (Latvijā, Anglijā un Indijā).

  • Bērnībā dabiskā enerģija un fantāzija ir ļoti spēcīga, acis un prāts ir atvērti pasaulei, tāpēc nodarbību procesu ir viegli pārvērst par rotaļu. Tas ir piemērots laiks, lai bērns izpētītu un iepazītu savu ķermeni un iemācītos priecāties par savām dotībām, ko ļoti vienkāršā veidā mums palīdz darīt joga. Elpošanas vingrinājumi palīdzēs uzlabot garastāvokli, bet atpūtas pozas mazinās spriedzi un trauksmi. Katrai jogas pozai ir savs stāsts un teika par tās rašanos, nodarbībās šie stāsti tiek atdzīvināti, bērni dodas jogas piedzīvojumos, izdomā savus stāstus, iemācās sadarboties un ieklausīties. Joga bērniem var būt ne tikai jautrs piedzīvojums, bet arī nopietna terapeitiska prakse.

    Joga bērnu vecākiem palīdzēs labāk iepazīt savu bērnu un novērtēt viņa fiziskās un emocionālās veselības stāvokli.

    Jogas labumi bērniem:

    • veido pašpārliecinātību un pašcieņu;
    • uzlabo koncentrēšanās spējas;
    • attīsta intelektu;
    • veicina līdzsvara izjūtu, lokanību, koordināciju un izturību;
    • palīdz tikt galā ar stresu un emocijām;
    • attīsta radošumu un iztēli;
    • paplašina apzināšanos.

    Bērnu vecums ir 3 līdz 10 gadiem.
    Nodarbības ilgums 60 min.

  • Jaunība Organisms Griba Apzināšanās
    Pacietība Uztvere Stabilitāte Atbildība Uzticēšanās Draudzība Žesti Izturība Elpa Miers

    Pusaudžu vecums ir laiks, kad emocijas ir pārākajā pakāpē – visas maņas ir saasinājušās, viss kļuvis trīsdimensionāls. Joga ir veids, kas ļauj un palīdz apzināties pašam sevi, iemāca saprast savas emocijas, atšķirt un kontrolēt tās. Šis ir izzināšanas laiks, tāpēc caur jogas pozām, elpošanu, meditāciju, radošu darbošanos tiek apgūta sava ķermeņa apzināšanās, sajūtu un domu kontrole. 
    Jauniešu vecums ir 11 līdz 16 gadiem.
    Nodarbības ilgums 60 min.

     

     

     

  • Bērniņa gaidīšanas laikā joga ir lielisks veids, kā justies mierīgi un labi, spēcinot sevi un gatavojoties bērniņa dzimšanai drošā un saprotošā vidē. Māmiņas, kas apmeklē šīs nodarbības un lekcijas par grūtniecību un dzemdībām, bieži atzīst, ka bijušas labi sagatavotas un ka elpošana un apgūtās kustības tiešām noderējušas dzemdību laikā. 

    Ko mēs darīsim nodarbībās:
    -Jogas vongrojumi  – atvieglo diskomfortu un attīsta izturību
    -Īpašas elpošanas metodes grūtniecības laikam un gatavojoties dzemdībām
    -Vizualizācija un pozitīvas domas – emocionālam līdzsvaram
    -Dziļās relaksācijas māksla

    Nodarbības vada Aija Devi, jogas un grūtnieču jogas pasniedzēja, trīs bērnu mamma, jogas dūla starptautiskā apmācībā. Aija vada grūtnieču jogas nodarbības Rīgā jau vairāk kā piecus gadus.

     

  • bodyART® treniņš pieder pie mentālo nodarbību grupas, kur cilvēks fokusējas ne tikai uz fizisko kustību precīzu izpildi, bet arī uz elpošanu un sava ķermeņa izpratni. bodyART® treniņš ir unikāls arī savas enerģētiskās koncepcijas dēļ. Katru nodarbību veido piecas dažādas, pēc tradicionālās Ķīniešu medicīnas elementiem balstītas enerģijas fāzes. To uzdevums ir palīdzēt nodarbības laikā sabalansēt enerģijas tā, lai pēc nodarbības cilvēks justos līdzsvarots kā fiziski tā garīgi. bodyART® treniņu sistēma ir veidota kā atvērta “platforma”, kas apvieno sevī labāko un terapeitiski iedarbīgāko no fizioterapijas, ārstnieciskās vingrošanas, jogas, elpošanas tehnikām, japāņu Do In masāžas sistēmas, Čī (Qi) kustībām, klasiska spēka un lokanības treniņa, stiepšanās vingrinājumiem, kā arī īpašus bodyART® oriģinālos vingrojumus.
    Vairāk info: www.bodyartschool.lv

  • PI / YO  – pilates un yogas vingrojumu apvienojums vienā nodarbībā, kuras laikā tiek nodrošināta vispārīga muskuļu grupa slodze, kardio slodze un ļoti vērtīgu stiepšanās vingrinājumu komplekss, kas ikreiz ļauj atklāt sava ķermeņa iespējas jaunā līmenī.

  • Vingrošana māmiņām ar mazajiem paredzēta māmiņām kopā ar savām mazajām atvasītēm. Kamēr māmiņa veic dažādus ķermeņa nostiprinošos vingrinājumus, mazais ķipars iepazīstās un pavada laiku kopā ar pārējiem bērniņiem, spēlējas ar savu mīļako rotaļlietu, vai vienkārši vēro, kā viņa māmiņa gūst prieku veltot laiku sev.

    Nodarbības laikā tiek veikti vingrinājumi iegurņa pamatnes un dziļās muskulatūras stiprināšanai, kas ir vitāli svarīgi uzreiz pēc dzemdībām. Tiek veikti spēka vingrinājumi galvenajām problēmzonām – augšstilbiem, sēžai, mugurai un vēderam, kā arī stiepšanās vingrinājumi lokanībai.

  • PILATES VIDEO

    Pilates unikālā metode māca izprast sava ķermeņa fizisko pusi, iepazīstot savus ieradumus un ķermeņa mehāniku. Tā liek ķermenim darboties “gudri” nevis “smagi” un dod ilgstošu rezultātu. Pilates liek ķermenim kustēties efektīvi, uzlabojot ikdienas dzīves kvalitāti. Katrā vingrinājumā tiek iesaistīts viss ķermenis, nevis tikai kāda atsevišķa daļa.

    Vingrojot pēc Pilates principiem jūs veidosiet stingru, slaidu, lokanu ķermeni ar pareizu stāju.
    Ar pilates vingrošanu tiek iegūti:
    – Stingra vēdera, muguras, sānu (korsetes) muskulatūra;
    – Uzlabojas stāja, koordinācija, līdzsvars;
    – Uzlabojas lokanība un palielinās locītavu darbības amplitūda;
    – Tiek izstrādati ķermeņa dziļie muskuļi un muskuļi-stabilizatori, pie kuriem nokļūt ir visgrūtāk;
    – Tiek trenēti, sievietēm tik svarīgie, mazā iegurņa muskļi.

  • Mandalu deja ir vedota pēc sakrālās ģeometijas principiem, kas būvē centru, harmonizē iekšējās struktūras un savieno ar ārējo, jeb viekāršā valodā izsakoties, Mandalu deja ir atgriešanās pie sevis patiesās, savā centrā, ļaujot dvēselei saplūst ar fizisko ķermeni garīgai dzīvei materiālā pasaulē. Tā palīdz sajust sevi, savu būtību, savu ķermeni. Tā palīdz sakārtot ķermeni tīrai un vieglai enerģijas plūsmai, to nolīdzsvarojot. Šī deja atslābina spriedzi un dziedina gan fiziskā, gan ēteriskā plānā. Caur kustības un elpas tehniku mēs apzināti un akcentēti iedzīvinām un samīļojam savu sievišķo daļu.Dejot Mandalu nozīmē strādāt ar enerģiju. Un, lai strādātu ar enerģiju, ir jāatļauj sev sajust un būt, neskatoties uz to, kādi procesi risinās. Tas ir smalks juvelierdarbs. Viss notiek ar 100% apziņas klātbūtni, nemitīgi ļaujoties sajūtām.Tā ir efektīva sajūtu prakse, kurā atdzīvojas katra šūna ieplūstot dziedinošā baudā, ļaujoties līdz šim neredzētiem apvāršņiem un nesajustiem dziļumiem.

  • Nodarbība bāzēta uz pilates principiem, kur lielākais uzsvars tiek likts uz kustīguma, spēka lokanības saglabāšanu, kā arī uz elopšanu un relaksāciju, kas palīdz topošajai māmiņai justies aktīvi un labi, saglabājot labu omu un sava ķermeņa pārvaldīšanu.