nodarbību veidi

  • Hatha joga ir visu jogas novirzienu pamats. Tā ir sena, Indijā radusies sistēma, ka sastāv no āsanām jeb jogas pozām un prānajāmām jeb elpošanas vingrinājumiem. Hatha jogas galvenais mērķis ir savienot ķermeni un prātu vienotā, harmoniskā veselumā. Tas tiek panākts, prakses laikā jogas āsanas apvienojot ar elpošanas vingrinājumiem.
    Liela daļa āsanu prakses laikā stiprina mugurkaulu – mūsu ķermeņa galveno balstu, enerģijas centru un kanālu, no kura veselības ir atkarīga visa pārējā ķermeņa veselība. Mugurkauls ir savienots ar ķermeņa nerviem, kas savukārt ir savienoti ar iekšējo orgānu sistēmām un smadzenēm. Ja mugura ir stīva un saspringta, nervu impulsi ķermenī brīvi nepārvietojas, nenotiek pilnvērtīga enerģiju apmaiņa, kā rezultātā parādās ilgstošs nogurums, zūd dzīvesprieks un dzīvotspēks. Praktizējot regulāri Hatha joga palīdz šo stīvumu un saspringumu likvidēt uzlabojot vispārējo ķermeņa veselību.
    Pildot elpošanas vingrinājumus, pakāpeniski mācāmies izprast elpu un tās spēku, kārtīgi “pabarot” ķermeni ar skābekli ieelpojot un izelpot dziļāk, par ko ikdienas steigā nereti aizmirstam. Elpošanas vingrinājumi ķermenī balansē sievišķo un vīrišķo enerģiju, likvidē stresa sekas, māca kontrolēt savas emocijas un mazāk koncentrēties uz fizisko pasauli.
    Viens no visātrāk sajūtamajiem Hatha jogas ieguvumiem ir iekšējais miers pēc nodarbības. Prāts un ķermenis atslābst un nomierinās, zūd dienas laikā uzkrātā spriedze. Praktizējot Hatha jogu regulāri, fiziskais ķermenis kļūst lokanāks un spēcīgāks, prāts un ķermenis darbojas saskaņoti, vieglāk kļūst pārvaldīt negatīvās emocijas un stresu.

  • Ar ko B.K.S.Ajengāra tradīcija atšķiras no citām hatha jogas tradīcijām? Ajengāra ogas pasniedzēja Andra Elvika min: ar ļoti gudru un uzmanīgu praktizēšanas metodiku. Jogas laikā tiek izmantoti palīglīdzekļi, lai mācītu ķermeni. Lai ļautu ķermenim saglabāt savā atmiņā līdzsvara sajūtu, vienādi izstieptas abas ķermeņa puses, lai ļautu sajust telpu un iegūto mācību izmantotu, pildot asanas bez palīglīdzekļiem un paņemot līdzsvara sajūtu līdzi, ārpus nodarbību zāles un kultivējot to ikdienas gaitās. Jo, protams, galvenais iemesls, kādēļ sākam praktizēt jogu ir vēlme ikdienā justies labi.

  • “Jogas Evolūcija” vai VIKASA – tulkojumā no sanskrita nozīmē garīgo izaugsmi. Šī jogas metode sakņojas senajā HATHA jogas tradīcijā un praksē. VIKASA jogas filosofijas pamatā ir sevis pilnveidošana un attīstība. VIKASA metode ir balstīta uz individuālo garīgo attīstību. “Evolūcijas jogas” koncepcija ir vērsta uz domu, ka viss pasaulē attīstās nepārtraukti, un šo jogu var uzskatīt par līdzekli, lai to veicinātu. Šī metode ir vienota sistēma, kas balstās galvenokārt uz klasisko Hatha jogu, ko ietekmējusi Himalaju Vinyasa(s) un augstākā Taoisma prakse. Savienojot šos trīs ciltskokus, šī joga veido ļoti efektīvu un pilnīgu sistēmu, kas virzīta uz rezultātu un personīgo attīstību. Metode balstās uz universāliem jogas noteikumiem, kas dod praktizētājam pilnīgu brīvību no jebkuras konkrētas rutīnas un virza uz “intelligent freestyle” praksi.

    Veicinošā attīstība noved pie individualitātes dabīga progresa, kur unikalitāte tiek svinēta dabas vienotībā, kurā mēs visi esam daļa no tās. Viss pasaulē nepārtraukti attīstās, arī cilvēki. Kopā mēs varam atrast veidu, kā būt veseli un laimīgi
    Iedvesmojoties no jēdziena par personas integrāciju un attīstību, VIKASA dibinātājs, Kosta Miachin izstrādāja šo jogas metodi, lai atspoguļotu viņa dziļi noteikto pārliecību, ka joga var būt transformācijas instruments: līdzeklis, lai palīdzētu attīstīties fiziski, emocionāli, enerģētiski un garīgi. VIKASA – ceļojuma sākums vai tā turpinājums sevis izpētei, saikne ar savu dvēseli un garu.

  • Yin Yoga iekšējam mieram un līdzsvaram starp aktīvo un pasīvo ķermeņa un prāta stāvokli.

    Mēs dzīvojam ļoti aktīvā Yang pasaulē, kurā esam iemācījušies kā kontrolēt dzīves radītās situācijas izvēloties risinājumus un nosakot atbildības.
    Dzīvē nav tikai pareizi vai nepareizi, bet drīzāk līdzsvars, kas jāatrod situācijās un to kontekstā. Pieaugot nekontrolējamam stresam rodas nemiers, nogurums un izdegšana.
    Lai iemācītos, kad un kā to visu atlaist, ļaujot tam „iet“, atbrīvojoties no tā, pieņemot to, izmanto Yin jogas praksi.
    Naturālā harmonija starp Yin un Yang, ko senie Ķīnieši sauc par Tao atrodama starp darīšanu un būšanu, kontolēšanu un atļaušanu, aizvērtu un atvērtu, cīņu un atsacīšanos, vēlmēm un pieņemšanu.
    Kad starp šīm divām pasaulēm, aktivitātēm un raksturiem – Yin un Yang ir līdzsvars, rodas veselība un harmonija.
    Atbrīvojoties no iekšējās un ārējās perfekcijas, no prāta radītiem ierobežojumiem, nonākot klusumā – spējam pašdziedināties.
    Yin attieksmes apzināšanās būs mūsu rudens sezonas Yin jogas 1,5h nodarbību galvenais uzdevums.

  • Flow Hatha jeb Plūsmas jogas nodarbība tiek veidota, balstoties uz
    klasiskām hatha jogas asanām, kas sakārtotas noteiktā secībā un
    viena aiz otras pāriet dabiskā plūsmā.
    Tā stiprina ne tikai ķermeni un fizisko izturību, bet arī disciplinē un
    nomierina prātu. Spēks tiek sajogots ar mierīgu elpu un uzmanības
    koncentrēšanu.
    Flow Hatha nodarbībā modināsim ķermeni un iekustināsim enerģijas
    plūsmu, sākot ar enerģizējošu – savienojošu elpu, kam seko stāvošu,
    sēdošu un citu asanu secības ar nelielu atpūtu starp tām.
    Flow Hatha ieteicama tiem jogotājiem, kuri jau praktizē Hatha jogu
    un kuriem patīk uz kustību un spēku orientēta nodarbība.

  • „Kad tu iekšēji esi mierīgs, arī tev apkārta valda miers”
    Jogī Bahadžans
    Joga Nidra ir spēcīga tehnika, kas palīdz iemācīties apzināti atslābināt gan fizisko ķermeni, gan arī atslābināties mentāli un emocionāli. Nosaukums joga nidra tulkojumā nozīmē “joga – vienotība” un “nidra -miegs”. Un patiešām, vērojot joga nidra praktizētāju no malas, varētu izskatīties, ka viņš vienkārši guļ, taču, lai arī prakses laikā ķermenis ir mierīgs un nekustīgs un acis ir aizvērtas, patiesībā praktizētāja apziņa ir nomodā un tā darbojas dziļākos līmeņos. Apzināti atslābinot katru savu ķermeņa daļu, katru šūnu un orgānu, notiek pārmaiņas enerģētiskajos procesos. Tā ir dziļa un apzināta relaksācija, kas atrodas kaut kur starp miegu un nomodu. Šajā mirklī ķermeni pārņem vispārējs miers un mierīga, klusa prieka vai laimes sajūta. Un reizēm piecas minūtes iztiepjas kā vesela stunda, un tu jūties atpūties un enerģijas pilns, bet garas stundas pārvēršas piecās minūtes, jo nekā nav, kaut kur starp laiku un telpu, kur viss ir apstājies.
    Nodarbībā tiks izmantoti paņēmieni, kas palīdz nomierināt prātu, atbrīvoties no nevajadzīgām domām un stresa un uzņemt pozitīvo enerģiju. Nav nepieciešama iepriekšēja sagatavotība un speciāls apģērbs. Apģērbam ir jābūt pietiekami ērtam, lai tajā varētu apgulties uz vingrošanas paklājiņa.

    Pēc vienas nodarbības jūs piepildīsieties ar prieku un gribēsiet smaidīt, kādu laiku vēl pēc nodarbības izjutīsiet patīkamo iekšējā miera sajūtu un izbaudīsiet lēnu, mierīgu un ritmisku elpu. Un es ceru, ka jums izdosies sajust šo svētku sajūtu. Regulāri praktizējot relaksācija – palīdz iegūt mieru un harmoniju sevī, kas savukārt palīdz skaidri domāt un palielina spēju koncentrēties un aktīvi strādāt ikdienas dzīvē. Mūs pārņem miers, kas atļauj iegūt jaunu pasaules izpratni. Prāts var attīstīt jaunas idejas, tad kad ir atvērts un skaidrs.

  • KUNDALINI JOGA ar MĀRU MAJORI

    “Kundalini joga ir mana uzvara pār sāpēm, dusmām, neticību un slinkumu.
    Mana iespēja redzēt izaicinājumus un mācības, spēja ieraudzīt sevi, iemīlēt sevi un citus. Ar jogu esmu iemācījusies elpot, sajust elpu kā sevi un piepildīt ķermeni ar siltumu, mīlestību. Tagad atrodu sevī spēku, drošību un rāmumu, kad tas nepieciešams.
    Joga manī ir mirdzums un vienotības sajūta, klusums un pirmie saules stari!” – Māra Majore

    Māra ir sertificēta Kundalini jogas pasniedzēja, dūla apmācībā un jogas dūla starptautiskā apmācībā. Vada jogu arī Tukuma un Talsu novadā. Iepriekš centrā “MIERVIDI” Rīgā un Līgatnes Rehabilitācijas centrā.

    www.dabayoga.lv/grafiks

     

  • Bērnībā dabiskā enerģija un fantāzija ir ļoti spēcīga, acis un prāts ir atvērti pasaulei, tāpēc nodarbību procesu ir viegli pārvērst par rotaļu. Tas ir piemērots laiks, lai bērns izpētītu un iepazītu savu ķermeni un iemācītos priecāties par savām dotībām, ko ļoti vienkāršā veidā mums palīdz darīt joga. Elpošanas vingrinājumi palīdzēs uzlabot garastāvokli, bet atpūtas pozas mazinās spriedzi un trauksmi. Katrai jogas pozai ir savs stāsts un teika par tās rašanos, nodarbībās šie stāsti tiek atdzīvināti, bērni dodas jogas piedzīvojumos, izdomā savus stāstus, iemācās sadarboties un ieklausīties. Joga bērniem var būt ne tikai jautrs piedzīvojums, bet arī nopietna terapeitiska prakse.

    Joga bērnu vecākiem palīdzēs labāk iepazīt savu bērnu un novērtēt viņa fiziskās un emocionālās veselības stāvokli.

    Jogas labumi bērniem:

    • veido pašpārliecinātību un pašcieņu;
    • uzlabo koncentrēšanās spējas;
    • attīsta intelektu;
    • veicina līdzsvara izjūtu, lokanību, koordināciju un izturību;
    • palīdz tikt galā ar stresu un emocijām;
    • attīsta radošumu un iztēli;
    • paplašina apzināšanos.

    Bērnu vecums ir 3 līdz 10 gadiem.
    Nodarbības ilgums 60 min.

  • Jaunība Organisms Griba Apzināšanās
    Pacietība Uztvere Stabilitāte Atbildība Uzticēšanās Draudzība Žesti Izturība Elpa Miers

    Pusaudžu vecums ir laiks, kad emocijas ir pārākajā pakāpē – visas maņas ir saasinājušās, viss kļuvis trīsdimensionāls. Joga ir veids, kas ļauj un palīdz apzināties pašam sevi, iemāca saprast savas emocijas, atšķirt un kontrolēt tās. Šis ir izzināšanas laiks, tāpēc caur jogas pozām, elpošanu, meditāciju, radošu darbošanos tiek apgūta sava ķermeņa apzināšanās, sajūtu un domu kontrole. 
    Jauniešu vecums ir 11 līdz 16 gadiem.
    Nodarbības ilgums 60 min.

     

     

     

  • Topošo māmiņu jogas pamatā ir Kundalini joga. Kundalini ir enerģija, kas paceļas grūtniecības laikā katru brīdi arvien vairāk, palīdzot māmiņai sagatavoties dzemdībām un skaistajam satikšanās brīdim.
    Nodarbības sastāv no jogas vingrinājumiem un pozām, lai topošā māmiņa justos labi savā ķermenī, kļūtu lokanāka un stiprāka.
    Apzināta elpošana palīdz dzemdībās, ļoti nozīmīga gaidību laikā, kad jāelpo par diviem, paaugstina pacietību, izturību.
    Meditācija un vizualizācija māca nomierināt prātu, mazināt bailes, kā arī ļauj savienoties ar bērniņu emocionāli.
    Relaksācija dod atelpas brīdi un ļauj enerģijai atjaunoties.
    Sieviete ir gaismas nesēja, īpaši gaidību laikā svarīgi atcerēties – sievietei izmainot savu apziņu, mainās visa viņas apkārtne un cilvēki blakus.
    Kopā mācīsimies iemīlēt un pieņemt sevi, rast resursus un enerģiju sevī pašā, un palielināt ķermeņa izturību, nomierināt prātu un dziedināt dvēseli.

  • bodyART® treniņš pieder pie mentālo nodarbību grupas, kur cilvēks fokusējas ne tikai uz fizisko kustību precīzu izpildi, bet arī uz elpošanu un sava ķermeņa izpratni. bodyART® treniņš ir unikāls arī savas enerģētiskās koncepcijas dēļ. Katru nodarbību veido piecas dažādas, pēc tradicionālās Ķīniešu medicīnas elementiem balstītas enerģijas fāzes. To uzdevums ir palīdzēt nodarbības laikā sabalansēt enerģijas tā, lai pēc nodarbības cilvēks justos līdzsvarots kā fiziski tā garīgi. bodyART® treniņu sistēma ir veidota kā atvērta “platforma”, kas apvieno sevī labāko un terapeitiski iedarbīgāko no fizioterapijas, ārstnieciskās vingrošanas, jogas, elpošanas tehnikām, japāņu Do In masāžas sistēmas, Čī (Qi) kustībām, klasiska spēka un lokanības treniņa, stiepšanās vingrinājumiem, kā arī īpašus bodyART® oriģinālos vingrojumus.
    Vairāk info: www.bodyartschool.lv

  • Pilates jogas nodarbībā tiek apvienotas jogas pamata asanas un pilates vingrojumi. Nodarbības laikā tiek nodrošināta vispārīga muskuļu grupas slodze, veikti stiepšanās vingrojumi ķermeņa plastikas attīstīšanai, veicināta līdzsvara un koordinācijas attīstība. Papildus fiziskajiem vingrojumiem, tiek veikti elpošanas vingrinājumui, lai nomirinātu nervu sistēmu un atbrīvotu prātu no ikdienas stresa. Nodarbība piemērota gan iesācējiem, gan pieredzējušiem vingrotājiem un jogotājiem.

  • Vingrošana māmiņām ar mazajiem paredzēta māmiņām kopā ar savām mazajām atvasītēm. Kamēr māmiņa veic dažādus ķermeņa nostiprinošos vingrinājumus, mazais ķipars iepazīstās un pavada laiku kopā ar pārējiem bērniņiem, spēlējas ar savu mīļako rotaļlietu, vai vienkārši vēro, kā viņa māmiņa gūst prieku veltot laiku sev.

    Nodarbības laikā tiek veikti vingrinājumi iegurņa pamatnes un dziļās muskulatūras stiprināšanai, kas ir vitāli svarīgi uzreiz pēc dzemdībām. Tiek veikti spēka vingrinājumi galvenajām problēmzonām – augšstilbiem, sēžai, mugurai un vēderam, kā arī stiepšanās vingrinājumi lokanībai.

  • Pilates unikālā metode māca izprast sava ķermeņa fizisko pusi, iepazīstot savus ieradumus un ķermeņa mehāniku. Tā liek ķermenim darboties “gudri” nevis “smagi” un dod ilgstošu rezultātu. Pilates liek ķermenim kustēties efektīvi, uzlabojot ikdienas dzīves kvalitāti. Katrā vingrinājumā tiek iesaistīts viss ķermenis, nevis tikai kāda atsevišķa daļa.

    Vingrojot pēc Pilates principiem jūs veidosiet stingru, slaidu, lokanu ķermeni ar pareizu stāju.
    Ar pilates vingrošanu tiek iegūti:
    – Stingra vēdera, muguras, sānu (korsetes) muskulatūra;
    – Uzlabojas stāja, koordinācija, līdzsvars;
    – Uzlabojas lokanība un palielinās locītavu darbības amplitūda;
    – Tiek izstrādati ķermeņa dziļie muskuļi un muskuļi-stabilizatori, pie kuriem nokļūt ir visgrūtāk;
    – Tiek trenēti, sievietēm tik svarīgie, mazā iegurņa muskļi.

  • VERVĒ ir apvienoti pamatprincipi no Pilates, Yogas un Tai chi. Vingrinājumu kopums ļauj uzlabot lokanību un nostiprināt vēderpreses un muguras dziļo muskulatūru. VERVE ir nepārtraukta kustība un plūsma, enerģija un vienlaikus miers, koncentrēšanās uz sevi, savu spēju apzināšanās un pieņemšana. Sevis, kustības un mūzikas izjušana.

    SAJŪTI VERVI..
    Basām kājām pa zvaigžņu ceļu.. VERVE ļauj atvērt acis un atjēgties pludmalē siltā vasaras naktī. Tā liek pēdām sajust mākoņu spilvenus un pludmales smiltis… vizualizēt savus mazos un lielos mērķus… un sapņus. Tā ļauj ieslīgt sevī caur kustību plūsmu, un atvērties BRĪVĪBĀ būt tādam kāds esi.
    Gada tumšajā laikā, kad maz pavadām laika kustīgi pie dabas, iepriecinās daudzās rotācijas un gurnu atvēršanas kustības, kas atslābinās pēc sēdošā darba noguruma. Ķermenis tiks pieliets saules un enerģijas.
    VERVE programma pārliecinoši ierindojas to treniņu sarakstā, kas var kļūt par ikviena pirmo treniņu, atsākot vingrošanas gaitas. Vingrinājumi izvēlēti tā, lai viegli varētu piedalities arī tie, kuri no jauna iepazīst savu ķermeni.

  • Jivamukti joga ir viena no pasaulē populārākajām un starptautiski atzītām jogas metodēm, ko izveidojuši Sharon Gannon un David Life. Stingri pamatota uz senajiem rakstiem un jogas ētiskajiem principiem, Jivamukti joga ir praktiska metode, kas atklāj, kā jogas garīgās vērtības var palīdzēt mūsdienās pārvarēt ikdienas pārbaudījumus, piedzīvot vairāk prieka, līdzcietības un savās darbībās sasniegt vairāk pozitīvā efekta. Tā ir fiziski, intelektuāli un garīgi stimulējoša prakse, kas savieno spēcīgu fizisku vinyasa stila hatha jogu ar 5 pamatprincipiem: ahimsa (nevardarbīgs, laipns dzīvesveids), bhakti (dievišķā mīlestība), dhyana (meditācija), nada (dziļā klausīšanās), shastra (seno jogas rakstu studēšana).
    Jivamukti Spiritual Warrior nodarbība ir veidota aizņemtiem cilvēkiem, kuriem nav iespējams ikdienas praksei atvēlēt daudz laika. Tā ir salīdzinoši ātra tempa, “get-in-shape” (“iegūsti formu”) nodarbība. Nodarbības struktūra ir noteiktu pozu secība vinyasa stilā. Tā ir pilnībā balancēta nodarbība, kas iekļauj iesildīšanās asanas, mantras skandēšanu, noskaņošanos praksei, surya namaskar, stāvus pozas, atliecienus, noliecienus, savērpšanās, apgrieztās pozas, meditāciju un relaksāciju. Tādējādi praktizētājs tikai vienas stundas laikā saņem visaptverošu praksi. Pasniedzējs koncentrējas uz nodarbības tempa un elpas ritma uzturēšanu un nepārtrauc nodarbību, lai sniegtu garākus skaidrojumus. Tā kā asanu secība ir noteikta un vienmēr viena un tā pati, studenti to var uztver diezgan ātri, jau tikai pēc dažām nodarbībām un, regulāri praktizējot, prakse ievērojami uzlabojas.

    •••
    Par Vinetu Klotiņu >>
    Vineta ir sertificēta Jivamukti jogas pasniedzēja, apguvusi Jivamukti jogas metodi ar tās dibinātājiem Sharon Gannon un David Life.
    Vineta jogu praktizē deviņus gadus; tā kā vairākus gadus joga jau bija kļuvusi par neatņemamu ikdienas dzīves sastāvdaļu, kā loģisks solis 2011. gadā sekoja mācības Baltijas jogas skolā Gundega, kur arī tika iegūts starptautiskās Jogas Alianses (200 st. standarta) jogas pasniedzēja sertifikāts. Pēc jogas skolas pabeigšanas Vineta turpina savas zināšanas un pieredzi regulāri papildināt semināros un meistarklasēs gan Latvijā, gan ārvalstīs. 2012. gadā iepazinās ar Jivamukti jogu, kas atstāja paliekošu iespaidu un Vineta nolēma apgūt šo unikālo, integrēto jogas metodi. 2016. gadā maijā Ņujorkā pabeidza Jivamukti jogas pasniedzēju apmācības un ir sertificēta (300 st.) Jivamukti jogas pasniedzēja.
    Vineta cer, ka, daloties ar pozitīvo pieredzi, kādu pašai sniedz jogas prakse, var padarīt kaut nedaudz labāku un interesantāku ikdienu arī citiem.

    Piesakies uz nodarbību www.dabayoga.lv/grafiks

INDIVIDUĀLĀS NODARBĪBAS
25 – 40 EUR

JOGA, bodyART, PILATES, PIYO

Pieteikšanās pa tālr. 23773887

Nodarbību veidi